Järjestätkö tapahtumaa Keurusseudulla?
Haluamme tukea tapahtumanjärjestäjiä ja kokosimme avuksi hyödyllisiä vinkkejä ja linkkejä. Sivuilta löydät tilat, tarjottavat, tapahtumatekniikan, ohjelmat ja majoitukset vieraillesi. Jos tarvitset järjestyksenvalvontaa tai lupia tapahtumaasi, niihinkin löydät yhteyshenkilöt näiltä sivuilta.
Toivotamme lämpimät kiitokset ja tsemppiä tapahtumanjärjestäjille! Teette arvokasta työtä! Onnistuneet tapahtumakokemukset ovat hieno käyntikortti Keurusseudulle.

Vinkkejä tapahtumanjärjestäjälle
Seuraavassa on lueteltu tapahtumanjärjestämisen vaiheita ja osa-alueita. Jokainen tapahtuma on omanlaisensa prosessi, ja tapahtuman koosta riippuen toimenpiteitä toteutetaan hieman eri mittakaavassa. Samoin osa-alueiden toteuttaminen aikataulutetaan projektista ja järjestävästä tahosta riippuen.

  1. Tapahtuman teeman ja ajankohdan valinta
  2. Uuden tapahtuman idean muotoilu, vanhan tapahtuman idean päivittäminen
  3. Järjestävän tahon sisäinen organisoituminen tapahtuman järjestämiseksi
  4. Yhteistyön luominen ja tapahtumanjärjestäjäverkoston kokoaminen
  5. Tapahtumaprojektin aikataulun suunnittelu
  6. Tapahtuman talouden suunnittelu
  7. Tapahtuman henkilöresurssin suunnittelu
  8. Tapahtuman alueenkäytön suunnittelu
  9. Lupa-asiat
  10. Turvallisuuteen liittyvät selvitykset, suunnitelmat ja ohjeet
  11. Järjestelijöiden pestaaminen
  12. Järjestelijöiden perehdyttäminen ja mahdollisesti kouluttaminen
  13. Markkinointi: tapahtumailmoitukset eri foorumeissa, sosiaalinen media
  14. Viestintä järjestelijöiden kesken
  15. Viestintä tapahtumaan osallistuvien tahojen, esimerkiksi myyjien kanssa
  16. Viestintä tiedotusvälineisiin: lehdistötiedote
  17. Tapahtumapäivän markkinointi, kyltit
  18. Tapahtumapäivän järjestelyt
  19. Tapahtumapäivän turvallisuus
  20. Purku ja siivous
  21. Palautteen kerääminen
  22. Järjestävän organisaation oppimisen järjestäminen
  23. Kiittäminen (järjestelijät, myyjät, osallistujat)

Toivottavasti muistilistastamme on hyötyä! Voit antaa palautetta ja kertoa huomioitasi vinkkinapin kautta.

Luvat ja ilmoitukset ovat tärkeä osa tapahtuman järjestämistä ja niitä varten kannattaa jo heti suunnitelun aluksi laatia tehtävälista. Eri kokoiset tapahtumat kun vaativat erilaiset luvat. Tältä sivulta löydätkin koottuna tiedot yleisimmistä luvista ja ilmoituksista, joita tapahtuman järjestämiseen saatetaan tarvita.

Lupien ja ilmoitusten tekeminen voi aluksi tuntua haastavalta, varsinkin jos olet järjestämässä tapahtumaa ensimmäistä kertaa. Lupa-asiat ovat kuitenkin yskikertaisempi tehtävä, mitä ensialkuun saattaa tuntua ja jo ensimmäisen tapahtuman jälkeen, työ on jo rutiinia. Koska lupa -ja ilmoituskäytännöt voivat muuttua, muista tarkistaa viimeaikaisin tieto. Mikäli olet järjestämässä isoa tapahtumaa, muista olla lupa-asioiden kassa hyvissä ajoin liikenteessä.

Ennen tapahtuman tarkemman suunnittelun aloittamista on hyvä selvittää ja sopia seuraavat asiat:

  • Tapahtumapaikan valinta ja varaaminen
  • Sopiminen poliisin ja palolaitoksen kanssa turvallisuuskokouksen järjestämisestä (suurten tai riskialttiiden tapahtumien yhteydessä)

Muistilista luvista ja ilmoituksista ennen tapahtumaa

30 vuorokautta ennen tapahtumaa:

  • Meluilmoitus ympäristönsuojeluviranomaiselle (viimeistään)
  • Alkoholin anniskelulupa
  • Tupakkatuotteiden vähittäismyyntilupa

21 vuorokautta ennen tapahtumaa

  • Yleisen alueen käyttölupa
  • Tilapäinen mainos- ja viitoituslupa
  • Ilmoitus liikennettä haittaavasta työstä katu- tai kevyen liikenteen verkolla

14 vuorokautta ennen tapahtumaa

  • Ilmoitus suuresta yleisötilaisuudesta terveydensuojeluviranomaiselle
  • Ilmoitus kuluttajapalvelusta kuluttajaturvallisuusviranomaiselle
  • Jätehuoltomääräykset
  • Turvallisuus- ja pelastussuunnitelman palautus pelastuslaitokselle

5 vuorokautta ennen tapahtumaa

  • Ilmoitus yleisötilaisuuden järjestämisestä poliisille (viimeistään)

Järjestyksenvalvonta

Keurusseudulla on useita järjestöjä, joilta voit ostaa järjestyksenvalvontaa. Päivitämme tänne yhteystietoja, sitä mukaan kun niitä saamme.

Keuruun kisailijoiden suunnistusjaosto
Keuruun kisailijoiden suunnistusjaoston kautta saat järjestysmiesporukoita pieniin ja isompiin tapahtumiin. Järjestyksenvalvontaa on tehty mm. Keuruun markkinoilla ja Entisten nuorten bileissä.

Yhteyshenkilö: Pauli Nokelainen p. 040 706 1344.

Vuokrattavaa kalustoa

Tapahtumanjärjestämisessä tarvitaan monenlaista kalustoa. Olemme listanneet Keurusseudun alueen tahoja, jotka vuokraavat kalustoa tapahtumanjärjestäjille. Kaluston vuokraamisesta sovitaan suoraan vuokraavan tahon kanssa.
Jos haluat oman tapahtumanjärjestäjiä hyödyttävän kalustosi tähän näkyville, voit ilmoittaa siitä sivun oikean yläkulman vinkkinapin kautta.

Nyyssis Oy / Camping Nyyssänniemi
Paavo Ässämäki
paavo.assamaki@icloud.com
Puh +358 400 733656

  • Kylmävaunu, siirrettävä. Hinta alka 150 € /vrk
    Kuljetus 0,85 €(km
  • Paella pannu. 100cm. Alk 50 € /päivä
  • Teltat 3×3 m, 3×6 m , 4×4 m alk. 80 € /päviä
  • Pöydät ja penkit (8 hlöä). 30€ / setti
  • Karaokelaitteet , sisätää vetäjän. 250 €
  • Äänentoistolaitteet, hinta sop mukaan
  • Saunat:
    • Iso sauna+takkahuone (17-24) 150 €
    • Iso ja pieni sauna+ takkahuone. (17-24) 200 €

Liukon Pirtti hinta sopimuksen mukaan

Keuruun kaupungin kalusto (hinnat sis. alv 24 %)

  • Teltta 4 x 4m, katos, seinät, 80e/vrk
  • Taitettava pöytä 1.2m, sopii myös ulkokäyttöön (20 kpl; ei tuoleja), 5€/vrk/pöytä
  • Megafoni, 5€/vrk
  • Kannettava kuulutinlaite, langallinen mikrofoni, 30€/vr

Kalusto noudettavissa sopimuksen mukaan. Tiedustelut vapaa-aikapäällikkö Heli Peltola, p. 040 827 2753.

Keurusseudun partiolaisten kalusto (hinnat sis. alv. 24 %)

  • 3 kpl puolijoukkuetelttoja, 50 €/vrk /teltta
  • trangioita, 5 € /vrk /trangia
  • 2 – 10 hengen retkeilytelttoja, 30 €/vrk /teltta
  • 3 x hanallinen juomatermospönttö 33 l, 20 €/vrk /pönttö
  • 22 x kelluvat styroksilautat, joille saa kelluvat ulkotulet tulet veteen, 30 € /vrk /niin monta kuin tarvitsee

Kalusto noudettavissa sopimuksen mukaan. Tiedustelut satusoutolahti@gmail.com.

Ison Kirjan vuokrattavaa kalustoa

Isosta Kirjasta voit vuokrata erikokoisia telttoja, pöytäryhmiä sekä esiintymislavan. Täältä löydät tarkemman luettelon kalustosta: TIETOJA ISON KIRJAN TELTOISTA JA MUUSTA KALUSTOSTA. Ota yhteyttä Martti Pohjoisvirta puh. 0400 547 684, sähköposti telttapalvelut@isokirja.fi

Your Content Goes Here